شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

قرارداد جدید شرکت مخابرات عمان برای ساخت کابل مخابراتی زیردریایی

omantel

یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸:۰۰


شرکت مخابرات عمان(عمان‌تل) از امضای قرارداد برای کشیدن کابل زیردریایی دیگری به نام سامانه‌ی کابل زیردریایی دروازه‌راه خلیج بنگال(بی‌بی‌جی) خبر داد.

وایمکس‌نیوز - توان و قابلیت اطمینان خطوط بین‌المللی بین عمان و سایر کشورهای جهان را این کابل زیردریایی جدید افزایش می‌دهد، کابلی که به طور مستقیم به سنگاپور وصل می‌شود و دارای نقاط فرودی در امارات متحد عربی، هندوستان، سری لانکا و مالزی است.
قرارداد سامانه‌ی بی‌بی‌جی با امضای توافق‌نامه‌ی اعضای کنسرسیوم آن در کوالالامپور رسمیت یافت. این اعضا عبارت‌اند از عمان‌تل، شرکت مخابراتی برهاد مالزی، ودافون(انگلستان)، اتصالات(امارات)، رلیانس(هندوستان) و دیالوگ آکسیاتا(سری‌لانکا).
راه‌اندازی این سامانه‌ی کابلی به وضوح نشان‌گر رشد تقاضا برای پهنای‌باند در کشورهای دست‌اندرکار آن است. طول این سامانه حدود 8 هزار کیلومتر است و شش کشور را از طریق نقاط فرود در برکا(عمان)، فجیره(امارات)، مومبای و چنای(هندوستان)، راتمالانا(سری‌لانکا) و پنانگ(مالزی) و سنگاپور به هم وصل می‌کند.
قرار است این سامانه در پایان سال 2014 به بهره‌برداری تجاری برسد و ظرفیت طراحی نهایی آن 28 ترابیت در ثانیه است.
این سامانه نه تنها بین آسیای جنوب شرقی،آسیای جنوبی و خاورمیانه اتصال برقرار می‌کند بلکه از طریق اتصال متقابل با سایر سامانه‌های کابلی موجود و در دست ساخت به اروپا، آفریقا و خاور دور هم وصل می‌شود.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو